Vzpomínáme – práce pro ČT – Vodník

Jsme velice pyšní vykřičet do světa naši jednu z nejvýznamnějších referencí, kterou byla zakázka pro Českou televizi! Práci kterou děláme ze všeho nejraději, je ta, která jde vidět. Ve chvíli, kdy se nám tedy naskytla příležitost, pustit se do zahradnické úpravy, která se světu měla představit skrze obrazovky České televize, nemohli jsme říci ne. V roce 2019 jsme se podíleli na produkci pro 3.dílný detektivní seriál  Vodník.

Vodník je čtvrtá, předposlední řada televizní minisérie z cyklu Detektivové od Nejsvětější Trojice. Marie Výrová ve svém volném čase a na vlastní pěst vyšetřuje policií dávno uzavřený případ nepochopitelné vraždy malého dítěte na olomoucké periferii, která se odehrála před více než pětadvaceti lety. Znepokojující svědectví aktérky dávného neštěstí přiměje Marii Výrovou, aby se beznadějným případem znovu zabývala a pokusila se očistit nespravedlivě odsouzeného viníka. Příběh Vodníka se odehrává ve dvou časových rovinách: v časech těsně před revolucí na sklonku komunistické éry na konci osmdesátých let a v současnosti. V první rovině se případem zabývá kriminálka komunistického Československa pod velením majora Voženila. V současnosti Marie odhaluje povážlivé nedostatky ve vyšetřování tehdejší policie a odhaluje důvody, které k nim vedly.

Vodník vychází jednak z klasické britské detektivní školy, kdy osamělý detektiv konfrontuje svědky a aktéry zločinu, skládá si postupně obraz událostí na základě více či méně spolehlivých svědectví zaujatých aktérů. Žánrově přesahuje jednak do hororu a jednak do psychologického rodinného dramatu. Ukazuje destrukci vztahů jedné rodiny poznamenané dávným, nepochopitelně krutým zločinem. Vodník se tak stává i zamyšlením nad spravedlností a smyslem jejího naplnění i po mnoha letech.

Na tvorbě 3.dílného seriálu se podílel známý vizuální umělec a filmový architekt  Jan Kadlec.

„Film pro mě není jen vášní, prostě neznám jiný svět. Miluji svět iluzí, který dává smysl realitě. “

V letech 1994 až 2000 absolvoval Akademii výtvarných umění a jako umělec a kurátor se účastnil mnoha mezinárodních výstav. Je zastoupen v různých uměleckých sbírkách. Od roku 1998 působí jako asistent produkčního designéra pod vedením svého otce, filmového producenta Jana Kadlece, sr. V K Filmovém studiu Kadlec. Jan Kadlec sr. (1933-2007) hrál významnou roli na začátku i v průběhu dalšího vývoje české zakázkové filmové produkce. Dohlížel na zhruba 150 provizí ze zahraničí. Jan Kadlec Jr., který pracuje jako produkční designér od roku 2000, vytvořil více než 70 mezinárodních reklam a asi 15 celovečerních filmů včetně televizních seriálů.

více na …https://www.jankadlec.com/

Návrat do minulosti

Česká televize nás zavála až na Kokořínsko, přesněji do zanedbaného statku v  Janově Vsi. A jak že zněl náš úkol? Postarat se o to, abychom okolí statku, který obývá postarší babička, vdechli nádech dob minulých. V rámci natáčení nás čekala výsadba květin do truhlíků, zřízení záhonů, kde babička pěstuje zeleninu a bylinky, a v  neposlední řadě vyčištění prostoru pro umělou vrbu. Že jste ještě o umělé vrbě neslyšeli? Teď ji budete mít možnost dokonce vidět. A pozor! Údajně se jedná o největší umělý strom v  historii České televize.

Cestování v čase

Druhá část seriálu se odehrává v  budoucnosti, celý statek nabude moderní podoby a osídlí ho noví majitelé. S čímž souvisí také další práce pro nás. A sice vysadit vypěstované 2 metry vysoké živé ploty, celý prostor vyčistit, položit kolem 400 m2 kobercového trávníku a upravit příjezdové plochy do štěrkového mlatového povrchu.

Poodhalte s  námi jedno z  kouzel filmového štábu České televize a cestujte časem skrze okolí starého statku, kterým vám dokážeme, že i vaše zahrada může mít několik podob.

Jak se nám úprava povedla, se ostatně můžete přesvědčit sami. Jak? Tím, že se v archivu podíváte na třídílnou sérii detektivního seriálu Vodník.  

https://www.ceskatelevize.cz/porady/11671129826-vodnik/